Zoom
Zakon o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (ZSPDSLS-1) in na njegovi podlagi sprejeta Uredba o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti urejata posebnosti nastopanja in izvajanja nalog ter vsebinske zahteve in postopke sklepanja civilnopravnih pravnih poslov države in samoupravnih lokalnih skupnosti v zvezi s stvarnim premoženjem, ki ga imajo v lasti. Določene vsebine ZSPDSLS-1 se uporabljajo tudi v zvezi s stvarnim premoženjem, ki je v lasti javnih zavodov, javnih gospodarskih zavodov, javnih agencij in javnih skladov. Za pravilno uporabo ZSPDSLS-1 je potrebno izhajati iz njegovega namena ter ob uporabi njegove vsebine kombinirati z drugimi splošnimi in posebnimi pravnimi režimi (Stvarnopravni zakonik, Obligacijski zakonik, Zakon o kmetijskih zemljiščih itd.), pri tem pa sočasno upoštevati, da so določeni predpisi v razmerju specialnosti tudi glede na ZSPDSLS-1. Predavateljici bosta predstavili posebnosti navedene ureditve. Na praktičen način bodo predstavljene predvidene vsebinske zahteve, možnosti sklepanja pravih poslov in metode razpolaganja z nepremičninami v lasti države in samoupravnih lokalnih skupnosti ter izpostavljeni poudarki v zvezi z izvajanjem ureditve, upoštevaje tudi njena razmerja do drugih splošnih ali posebnih ureditev, in odgovorili na vprašanja, ki se pojavljajo v praksi.
Zakon o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (ZSPDSLS-1) in na njegovi podlagi sprejeta Uredba o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti urejata posebnosti nastopanja in izvajanja nalog ter vsebinske zahteve in postopke sklepanja civilnopravnih pravnih poslov države in samoupravnih lokalnih skupnosti v zvezi s stvarnim premoženjem, ki ga imajo v lasti. Določene vsebine ZSPDSLS-1 se uporabljajo tudi v zvezi s stvarnim premoženjem, ki je v lasti javnih zavodov, javnih gospodarskih zavodov, javnih agencij in javnih skladov.
Za pravilno uporabo ZSPDSLS-1 je potrebno izhajati iz njegovega namena ter ob uporabi njegove vsebine kombinirati z drugimi splošnimi in posebnimi pravnimi režimi (Stvarnopravni zakonik, Obligacijski zakonik, Zakon o kmetijskih zemljiščih itd.), pri tem pa sočasno upoštevati, da so določeni predpisi v razmerju specialnosti tudi glede na ZSPDSLS-1.
Predavateljici bosta predstavili posebnosti navedene ureditve. Na praktičen način bodo predstavljene predvidene vsebinske zahteve, možnosti sklepanja pravih poslov in metode razpolaganja z nepremičninami v lasti države in samoupravnih lokalnih skupnosti ter izpostavljeni poudarki v zvezi z izvajanjem ureditve, upoštevaje tudi njena razmerja do drugih splošnih ali posebnih ureditev, in odgovorili na vprašanja, ki se pojavljajo v praksi.
Seminar je namenjen vsem, ki pri svojem delu sodelujejo pri upravljanje ali razpolaganju z nepremičnim premoženjem države in občin: zaposlenim v državnih organih in upravah samoupravnih lokalnih skupnosti, javnih zavodih, javnih agencijah, skladih in drugih osebah javnega prava, ki nastopajo kot upravljalci stvarnega premoženja. Še posebej je seminar namenjen zaposlenim v državnih organih, ki so odgovorni za upravljanje ali razpolaganje z nepremičnim premoženjem. Namenjen je tudi svetovalcem in skrbnikom pogodb, odvetnikom, pravnikom, notarjem in vsem drugim, ki jih zadeva pravno urejanje pravic na javnih nepremičninah, vključno z javnimi investitorji ali prejemniki stavbne pravice, referentom za premoženjsko-pravne zadeve, strokovnjakom za javne finance in javno naročanje, vodjem oddelkov za premoženje, županom, direktorjem občinskih uprav ter vsem drugim, ki v praksi pripravljajo, vodijo ali nadzirajo postopke po ZSPDSLS-1 ter pripravljajo načrte ravnanja z nepremičnim premoženjem.
TEJA LAVRENČIČ URŠIČ, MAJA POGAČAR - 9.00 - 13.30
Sistem ravnanja z nepremičnim premoženjem države in občin
· Namen zakona ter uporaba in zavezanci po ZSPDSLS-1
· Pojem ravnanja
· Načela ravnanja s stvarnim premoženjem države in samoupravnih lokalnih skupnosti
Upravljavci stvarnega premoženja v lasti države in samoupravnih lokalnih skupnosti
· Pristojnosti upravljavcev
· Status začasnega in dokončnega upravljavca
· Način določanja, sprememb in evidentiranja upravljavcev stvarnega premoženja v lasti države in samoupravnih lokalnih skupnosti, možnost določitve več dokončnih upravljavcev, če jim je pravica upravljanja nepremičnin podeljena s posebnim zakonom
· Urejanje razmerij v zvezi z upravljanjem
· Odgovornosti in naloge posameznih oseb pri upravljavcu
Načrtovanje ravnanja z nepremičnim premoženjem države in občin
Postopki ravnanja z nepremičnim premoženjem države in občin
· Splošne zakonske obveznosti v zvezi s postopki ravnanja
· Metode razpolaganja (javna dražba, javno zbiranje ponudb, neposredna pogodba)
11.00 - 11.30 ODMOR
Posamezni pravni posli ravnanja z nepremičnim premoženjem države in samoupravnih lokalnih skupnosti
· Prodaja, menjava
· Oddaja nepremičnin v najem, občasna uporaba
· Ustanavljanje izvedenih pravic na nepremičnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (stavbna pravica in služnost in druge izvedene pravice na nepremičninah v lasti države in občin)
· Ustanavljanje služnosti in stavbne pravice v korist države ali samoupravnih lokalnih skupnosti
Postopanje v primeru kolizije postopkovnih pravil ZSPDSLS-1
· Brezplačnost – zakaj je izjema od načela odplačnosti in kakšno je pravilno postopanje vezano tudi na veljavni strateški akt
· Pridobivanje in najemanje nepremičnin po ZSPDSLS-1 – kaj določa zakon in kaj je naloga upravljavcev – celostni pristop
09:00
v pridobivanju
v pridobivanju
237,90 € z DDV